Enertest Satınalma Süreç Yönetimi otomasyonunu Octopod ve SuperCode iş birliği ile tamamladı.

Enertest Satınalma Süreç Yönetimi otomasyonunu Octopod ve SuperCode iş birliği ile tamamladı.

Proje öncesinde telefon, e-posta, whatsapp, ıslak imzalı formlar gibi yöntemlerle yapılan malzeme talepleri, yine aynı yöntemler ile yürütülen satınalma teklifleri ve sipariş onayları gibi birçok operasyon dijitalleştirildi ve uçtan uca dönüşüm sağlandı.

Enertest Enerji Test Kontrol Muayene ve Gözetim Hizmetleri A.Ş. hızla artan elektrik enerji ihtiyaçlarına ulusal ve uluslararası alanlarda en uygun mühendislik ve danışmanlık hizmetlerini sunmak üzere 2012 yılında kurulmuştur.

Elektrik üretimi, elektrik dağıtımı, elektrik iletimi ve SCADA temel faaliyet alanları olan Enertest yurt içinde ve yurt dışında birçok taahhüt işi üstlenmiş ve operasyonlarına her gün yenilerine de ekleyerek devam etmektedir.

Hizmetlerinin gereği olarak projelerinde kullanmak üzere oldukça fazla mal ve hizmet alımı yapan, tüm tedarik süreçlerini neredeyse manuel yürüten ve otomasyona geçme kararı alan Enertest’in Octopod Çözüm Ortağı SuperCode ile tanışması 2018 yılında gerçekleşti.


Tedarik sürecinde yaşanılan tüm sorunları özenle dinleyen, uygulamaları gerekli noktalarda yerinde inceleyen ve süreçler hakkında gerektiğinde danışmanlık hizmeti de sağlayan tecrübeli çözüm ortağı SuperCode, Octopod’un hızlı ve esnek geliştirme kabiliyetlerinden üst düzeyde faydalanarak proje sürecini yönetti.

Alışılagelmiş klasik proje geliştirme yöntemleri dışında, çağın ve Octopod’un dinamizmine uygun şekilde Agile ve Scrum gibi proje yönetim metodolojilerinin de uygulandığı projede Enertest tedarik ve satınalma süreçlerini, ERP yazılımı ile entegre çalışacak şekilde tam otomasyona geçirmiş oldu.

Proje öncesinde telefon, e-posta, whatsapp, ıslak imzalı formlar gibi yöntemlerle yapılan malzeme talepleri, yine aynı yöntemler ile yürütülen satınalma teklifleri ve sipariş onayları gibi birçok operasyon dijitalleştirildi ve uçtan uca dönüşüm sağlandı.

KAZANIMLAR

1- Mobil ve Web uygulama sayesinde sahada çalışan ekiplerin malzeme/hizmet ihtiyaçlarını ve taleplerini cep telefonları ve dizüstü bilgisayarları aracılığı ile girmesi sağlandı.

2- Sahadan talebi oluşturulan her ihtiyacın, sorumlu mühendisin onayından geçmesi böylece gereksiz satınalma ve vakit kayıplarının önüne geçilmesi sağlandı.

3- Tüm malzeme/hizmet taleplerinin satınalma departmanına tek kanaldan ve dijital olarak iletilmesi sağlandı.

4- Satınalma departmanının onaylanmış talepleri tek ekranda tüm depo stokları ile görmesi ve dış tedarik öncesi mümkünse iç tedarikin tercih edilmesi sağlandı.

5- Satınalma departmanının onaylanmış talepleri tekliflendirmek üzere tek tuş ile tedarikçilerine bilgilendirmesi (e-posta ile) sağlandı.

6- Tedarikçilerin Word, Excel, PDF, CRM gibi başka uygulamalara ihtiyaç duymadan kendilerine gelen bilgilendirme metnindeki linki kullanarak online fiyat teklifi vermeleri sağlandı.

7- Satınalma departmanının ilgili talepler için online girilen tüm fiyat tekliflerini tek ekranda, tüm satınalma şartları ve son satınalma fiyatı, ortalama satınalma fiyatı, son satınalma tarihi, son satın alınan tedarikçi gibi karar destek alanları ile görmesi sağlandı.

8- Satınalma departmanının ilgili talepler için AI (yapay zekâ) desteği sayesinde otomatik şekilde önerilen siparişler oluşturulması sağlandı.

9- Satınalma departmanının tüm talepleri tek tuş ile sipariş formuna aktarması sağlandı.

10- Parametrik şekilde ayarlanabilen sipariş kontrol tutarı sayesinde ilgili siparişlerin yönetici onayı olmadan kesin siparişe dönüştürülememesi sağlandı.

11- Onaylanmış sipariş formalarının tek tuş ile kesin siparişe çevrilmesi ve tedarikçilere iletilmesi (e-posta ile) sağlandı.

12- Satınalma süreçleri için harcanan toplam zamandan %40 tasarruf sağlandı.

13- 1 yıllık satınalma maliyetlerinde %7 tasarruf sağlandı.

14- Onay mekanizmaları sayesinde kayıp ve kaçakların önüne geçildi.

15- Sahada bilgisayar kullanımının mümkün olmadığı alanlarda mobilite sağlandı.

16- Raporlanabilir, sorgulanabilir ve kontrol edilebilir tam otomatik bir satınalma süreç yönetimi sağlandı.

 

Başarılı şekilde tamamlanan bu proje için SuperCode’a ve bizi tercih ettiği için müşterimiz Enertest’e Octopod olarak teşekkür eder, başarılarının devamını dileriz.